ترمیم لاستیک با دستگاه آج زن چطور انجام می‎شود؟

هنگامی که صحبت از رانندگی می‌شود باید مطمئن شوید خطری شما را تهدید نمی‎کند و خودرو از نکات ایمنی برخوردار است که این موضوع می‎تواند از طریق مراقبت لاستیک ها صورت گیرد. آج های لاستیک نقش مهمی در کیفیت لاستیک خودرو را دارد؛ در واقع این آج ها هستند که در حین رانندگی با سطح جاده تماس پیدا می‌کنند. در نتیجه این چیزی است که شما را در طی مسیر نگه می‎دارد و شما از این طریق می‎توانید خودرو را کنترل و هدایت کنید.

ترمیم لاستیک با دستگاه آج زن

تعمیر یا ترمیم صحیح لاستیک با کمک دستگاه آج زن برای حفظ ایمنی وسایل نقلیه و کارکرد نرم و روان آن ضروری است. دستگاه آج زن امکان ترمیم سریع لاستیک های پنچر شده و فرسوده را فراهم کرده و شکل و استحکام آنها را بدون نیاز به ابزار پیچیده یا خدمات پرهزینه بازیابی می کند.

دستگاه آج زن علاوه بر کمک به افزایش طول عمر لاستیک ها، می‌تواند از دردسر های جستجو قطعات جایگزین نیز جلوگیری می‌کند! با استفاده از دستگاه آج زن برای ترمیم لاستیک های خود، می توانید در زمان، هزینه و انرژی صرفه جویی کنید و در عین حال این اطمینان را داشته باشید که لاستیک های خود به بهترین نحو کار می کنند.

همچنین شما می توانید با استفاده از دستگاه آج زن، در آینده از بروز مشکلات بزرگتری مانند بادکردن دیواره های جانبی یا سایر آسیب های دائمی جلوگیری کنید. ترمیم لاستیک های خودرو به کمک دستگاه آج زن به شما این امکان را می‌دهد تا با وسیله نقلیه خود بدون توجه به مکانی که در آن قرار گرفته اید، ایمن حرکت کنید.

آج های لاستیک چه کاربردی دارد؟

آج های موجود بر سطح لاستیک یکی از مهم ترین عواملی است که هنگام رانندگی در جاده به ایمنی شما کمک می‌کند. زمانی که سرعت شما زیاد می‌شود و خودرو شتاب می‌گیرد آج های لاستیک (برآمدگی هایی که در اطراف چرخ خودرو می‎‌بینید) از عوامل اصلی است که مانع از دست دادن کنترل شما در حین رانندگی می‌شود. همانطور که می‌دانید هر چقدر که لاستیک های خودرو شما با سطح زمین تماس داشته باشد به دلیل اصطحکاک ایجاد شده شروع به فرسودگی می‌کند و آج های آن از بین می‌رود.

اگر شما به فرسودگی آج ها بی توجه باشید ممکن است عواقب خطرناکی در انتظارتان باشد؛ به همین دلیل حفظ آج های لاستیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

 Tire treads provide your tires the ability to grip the road safely enhancing proper traction. Helps your vehicle to be able to accelerate smoothly and also to be able to brake more quickly. Tire tread also helps your car maximize fuel economy.

” آج این امکان را به لاستیک های شما می دهند که با خیال راحت جاده را بگیرند و کشش مناسب را افزایش دهند. به وسیله نقلیه شما کمک می کند تا بتواند به آرامی شتاب بگیرد و همچنین بتواند سریع تر ترمز کند. آج لاستیک همچنین به خودروی شما کمک می کند تا مصرف سوخت را به حداکثر برساند. ”

لینک منبع

 مزایای آج زنی یا ایجاد شیار بر روی لاستیک خودرو با دستگاه آج زن

  • کشش بهبود یافته تا %10
  • صرفه جویی در مصرف سوخت
  • مسافت طی شده طولانی (از لاستیک هایی که ترمیم می‌شوند می‌توان تا %25 کیلومتر بیشتر استفاده کرد.)

در چه زمان ترمیم لاستیک ها به وسیله دستگاه آج زن توصیه نمی‌شود؟

  • بدنه از لاستیک خارج شود.
  • آج ها بریده یا خم شده باشد.
  • دیواره جانبی لاستیک ها آسیب دیده باشد.
  • بریدگی در سطح لاستیک وجود داشته باشد.
  • بالشتک لبه تسمه از لاستیک ها خارج شود.
  • آسیب دیدگی تایر ها به وضوح مشخص باشد.

در واقع هر گونه آسیب ایجاد شده در سطح لاستیک ها سبب نفوذ آب و هوا به درون آن ها شده و لاستیک ها را در جهت فرسودگی سریع تر سوق می‌دهد. سوار شدن بر خودرو ایی که با وجود آسیب بر سطح لاستیک ها، آج زنی می‌شود می‌تواند برای افراد بسیار خطرناک باشد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که ایجاد شیار مجدد بر روی لاستیک هایی که آمده این کار نشده اند نباید انجام شود.

شیار مجدد لاستیک ها با دستگاه آج زنی قانونی است؟

به گفته سایت kardan-sanat.com:

” شیار مجدد آج لاستیک توسط شرکت های تولید کننده تایر و لاستیک خودرو کاملا پذیرفته شده است. همچنین توسط  ETRTO  توصیه می شود (این مخفف عبارت اروپایی تایر و سازمان فنی رینگ است)”

چرا آج لاستیک برای خودرو مهم است؟

شاید شما متوجه اهمیت و نقش مهم آج تایر در حین رانندگی نشوید اما در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا این موضوع حائز اهمیت است:

  1. کشش

کشش لاستیک به چسبندگی و کنترل ماشین بر روی زمین اشاره دارد. زمانی که صحبت از کشش لاستیک به میان می‌آید اغلب موضوع مرگ یا زندگی افراد مطرح می‌شود. بر اساس گفته کارشناسان، سالانه بیش از 200 نفر به دلیل ضعف آج لاستیک متاسفانه جان خود را از دست می‌دهند. آج لاستیک به شما این امکان را می‎دهد تا با حفظ کردن کشش لاستیک، تجربه رانندگی ایمن و روان را داشته باشید. هر چه که چرخ های شما نرم تر باشد کشش کمتری به وجود می‌آید. به همین دلیل است که تایر های بدون آج انتخابی محبوب برای ماشین های مسابقه ایی است.

  1. رسیدگی

آج لاستیک تاثیر زیادی بر فرمان پذیری خودرو دارد. الگو های مختلف آج عملکرد و نتایج متفاوتی در تجربه رانندگی شما ایجاد خواهد کرد. برای مثال: الگو های متقارن آج تایر در بزرگراه ها برای رانندگی مجهز تر هستند زیرا تجربه رانندگی روان تر با پایداری بالا و مقاومت غلتشی کمتر را فراهم می‎کند. آج تایر نامتقارن تر، هندلینگ استثنایی، ثبات انحنایی بالاتر و چسبندگی قوی تر را در روز های بارانی هنگامی که جاده خیس و لغزنده است را ارائه می‎دهند.

  1. شتاب گیر و ترمز

آج های لاستیک باعث می‌شود خودرو شما شتابی نرم و ایمن را داشته باشد و این اطمینان را به شما می‎دهد که چسبندگی خود را از دست نداده و از کنترل خارج نمی‌شوید. همچنین در مورد ترمز گیری انتظار داریم خودرو در کمترین زمان و کمترین مسافت طی شده متوقف شود بنابراین آج لاستیک این امکان را به ماشین شما خواهد داد.

این ویژگی بیشترین اهمیت را در فصول بارندگی دارد. از آنجایی که آب سطح لاستیک خودرو را در روز های بارانی پوشش می‌دهد با ایجاد مانع خطرناکی بین جاده و لاستیک، می‌تواند ترمز گیری را برای شما دشوار کند.

“ The ridges and grooves of the tire allow the water to escape, breaking the barrier created. Although the brake is the most important feature when it comes to stopping, ultimately the tires are what bring your vehicle to a halt. ”

” برآمدگی ها و شیارهای لاستیک به آب اجازه می دهد تا از آن خارج شود و مانع ایجاد شده را بشکند. اگرچه ترمز مهمترین ویژگی در هنگام توقف است، اما در نهایت لاستیک ها چیزی هستند که وسیله نقلیه شما را متوقف می کنند. ”

  1. راندمان سوخت

لاستیک ها با الگو آج متقارن به دلیل حداقل کشش می‎تواند به افزایش راندمان سوخت ماشین شما کمک کند . این ویژگی به نوبه خود می‎تواند در هزینه ها صرفه جویی و به محیط زیست از طریق مصرف کاهش سوخت کمک کند.

 

نظرات و سوالات خود را بنویسید